Projekt Za jeden provaz

Projekt Za jeden provaz

 

 

Anotace:

Projekt řeší nastavení kolegiální podpory formou mentoringu na základě vzájemného sdílení

zkušeností a společné práce mezi kolegy a kolegyněmi v mateřských školách Libereckého kraje.

Podporuje společnou konverzaci a sdílení společných cílů mezi vedením a zaměstnanci. Pod vedením

odborných konzultantů a externích mentorů předávají aktivní pracovníci - mentoři své zkušenosti a

know-how méně zkušeným mentees v oblasti čtenářské a matematické pregramotnosti a v

individualizaci vyučování.

Cíle projektu:

Cílem projektu je formou podpory mentoringu, to znamená individualizovaným učením se a

praktickým předáváním profesních kompetencí, přispět k větší efektivitě vzdělávacího procesu, k

modernizaci vzdělávacích metod pomocí interaktivních pomůcek a k vytváření atmosféry

společného, ale individualizovaného vzdělávání dětí. Učení se formou kolegiální podpory by mělo

doplnit klasické DVPP a ukázat pedagogům cestu, jak po vlastní zkušenosti s podporou osobnostního

a profesionálního rozvoje přistupovat k žákům, jak rozvíjet jejich osobnost a kompetence k učení se

na základě výměny praktických zkušeností. K tomu je nutné pomocí společného plánování,

pozorování, mentoringu, týmového vyučování a posilování kolegiality nastavit podmínky společné

práce ve školce.

 

Jaké aktivity v projektu budou realizovány?

1. Podpora mentoringu - setkávání externích mentorů s řediteli, s interními mentory, e- mentoring

 

2. Podpora individualizace vzdělávání – setkávání odborného konzultanta s interními mentory, setkávání ředitelů s interními mentory a mentees nad formativním hodnocením

- trvalá podpora interních mentorů formou e-mentoringu

- seznamování se se zásadami formativního hodnocení

- praktické využívání interaktivních pomůcek při vyučování

 

3. Podpora čtenářské pregramotnosti – setkávání odborného konzultanta s interními mentory, setkávání ředitelů s interními mentory a mentees nad formativním hodnocením

- průpravné hry a cvičení v literární výchově

- rozvoj grafomotoriky

- metody dramatické výchovy

 

4. Podpora matematické pregramotnosti – setkávání odborného konzultanta s interními mentory, setkávání ředitelů s interními mentory a mentees nad formativním hodnocením

- orientace v rovině, v prostoru- poznávání tvarů, symetrické obrázky

- pravidelnosti a závislosti

Cílová skupina:

Do projektu budou zapojeni pedagogičtí pracovníci z 20 mateřských škol v Libereckém kraji