Projekt Za jeden provaz
Projekt Za jeden provaz
Anotace:
Projekt řeší nastavení kolegiální podpory formou mentoringu na základě vzájemného sdílení
zkušeností a společné práce mezi kolegy a kolegyněmi v mateřských školách Libereckého kraje.
Podporuje společnou konverzaci a sdílení společných cílů mezi vedením a zaměstnanci. Pod vedením
odborných konzultantů a externích mentorů předávají aktivní pracovníci - mentoři své zkušenosti a
know-how méně zkušeným mentees v oblasti čtenářské a matematické pregramotnosti a v
individualizaci vyučování.
Cíle projektu:
Cílem projektu je formou podpory mentoringu, to znamená individualizovaným učením se a
praktickým předáváním profesních kompetencí, přispět k větší efektivitě vzdělávacího procesu, k
modernizaci vzdělávacích metod pomocí interaktivních pomůcek a k vytváření atmosféry
společného, ale individualizovaného vzdělávání dětí. Učení se formou kolegiální podpory by mělo
doplnit klasické DVPP a ukázat pedagogům cestu, jak po vlastní zkušenosti s podporou osobnostního
a profesionálního rozvoje přistupovat k žákům, jak rozvíjet jejich osobnost a kompetence k učení se
na základě výměny praktických zkušeností. K tomu je nutné pomocí společného plánování,
pozorování, mentoringu, týmového vyučování a posilování kolegiality nastavit podmínky společné
práce ve školce.
Jaké aktivity v projektu budou realizovány?
1. Podpora mentoringu - setkávání externích mentorů s řediteli, s interními mentory, e- mentoring
2. Podpora individualizace vzdělávání – setkávání odborného konzultanta s interními mentory, setkávání ředitelů s interními mentory a mentees nad formativním hodnocením
- trvalá podpora interních mentorů formou e-mentoringu
- seznamování se se zásadami formativního hodnocení
- praktické využívání interaktivních pomůcek při vyučování
3. Podpora čtenářské pregramotnosti – setkávání odborného konzultanta s interními mentory, setkávání ředitelů s interními mentory a mentees nad formativním hodnocením
- průpravné hry a cvičení v literární výchově
- rozvoj grafomotoriky
- metody dramatické výchovy
4. Podpora matematické pregramotnosti – setkávání odborného konzultanta s interními mentory, setkávání ředitelů s interními mentory a mentees nad formativním hodnocením
- orientace v rovině, v prostoru- poznávání tvarů, symetrické obrázky
- pravidelnosti a závislosti
Cílová skupina:
Do projektu budou zapojeni pedagogičtí pracovníci z 20 mateřských škol v Libereckém kraji